fredag, november 25, 2005

Fredag och lön och kebab...

Fredagar är så sköna dagar! Det kan vara hur mycket som helst att göra på jobbet men det känns inte alls besvärligt. Jag älskar känslan av att veta att jag faktiskt kan sova längre än kl 6 i morgonbitti. Fast jag brukar vakna i alla fall men jag behöver ju inte gå upp då. Nu sitter jag här med en kopp kaffe och lyssnar på Devendra Banhart och njuter av livet. Snart ska jag bli vuxen och betala räkningar, men det "vuxna" kommer genast gå över när jag väl har gjort det. Ikväll blir det "orkar-inte-laga-mat"-kväll, som alla andra fredagar. Vi äter god kebabtallrik eller något annat slibbigt och proppat med fet - härligt! Sen ska jag nog gå lite på min nya fina dörrmatta, gå lite fram och tillbaka över den så där .... Madrugada är också väldig sköna att lyssna på en sån här härlig kväll...