torsdag, juli 20, 2006

Magsyra

Adrenalin, magsyra, feber, uppgiven, stressad, jobbiga kollegor, bra kollegor, problem som inte jag kan lösa, problem som jag kan lösa, kaffe - många många koppar trots att det är äckligt, kan inte sova, kan sova när klockan ringer, röka, äta fil som är bra för magen, få nästan 100 mail om dagen, massor med frågor om varför vissa saker inte fungerar, analysera, ha möten - som jag inte har tid med, telefonen ringer, svara, förklara, säga att det går, säga att det inte går, kräva att få svar, jaga leverantörer, faxa, beställa, planera, leta på lagret, leta på lagret igen, kräva inventering av lager, gråta, bli förbannad, skratta hysteriskt, äta lunch, försöka vara trevlig mot nya kollegor och förresten - vad heter "Grattis i efterskott" på engelska?

Ett av svaret jag fick av en kollega var "Congratulations from behind shot", visst var det en härlig översättning?


Förresten så är det inte min magsyra på bilden men den visar exakt så som det känns i magen!
God natt!

1 Comments:

Blogger Tove said...

'happy belated birthday' heter det gumman. ta hand om dig, ät regelbundet, BRA mat, rök mindre, stressa mindre, och TA HAND OM DIG!!!

kram

22 juli, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home