söndag, november 05, 2006

Bakfull

Jag vet inte om jag orkar fler bakfyllor. Hela jag blir en vandrande ångestklump, som med paniken dunkade i magen svettas ut alla alkoångor. Det är fan inte kul längre!!! Oavsett alltid och jämt vaknar jag efter att ha sovit 4 timmar, som kroppens egna Hesa Fredrik (första måndagen i varje månad - var det förr om åren i alla fall) på en given signal trycker på knappen och skriker åt hjärnan att vakna. Sen får jag ligga där i soffan och zappa på alla jävla reklamkanaler och kroppen och hjärnan klarar inte av att göra varken det ena eller andra. Ingenting smakar gott fastän jag är hungrig och att dricka vatten är som att stoppa in ett gäng med surströmmingar i truten.... näää vet ni vad - jag orkar inte med fler meningslösa dagar som bara försvinner i ångest och äckel.

Fast å andra sidan vet jag att detta är bara ett sätt att lura mig själv till att tro att jag kommer att bli en bättre människa... och det kommer jag aldrig att bli. Jag kommer att göra om det, gång på gång på gång.... för oftast är kvällen innan som föregår bakfyllan en jävligt trevlig kväll i goda vänners lag med god mat och god dryck. Så det roliga brukar oftast överväga det dåliga. Inte igår dock, då var bakfyllan för övervägande.