onsdag, april 23, 2008

Toalett

Uppenbarligen tror jag att allt är som på tv. Man bara zappar lite ett tag och vips så har Martin/Ernst varit där och gjort om toaletten. Så är icke fallet. Jag kom till insikt idag under min cykeltur. Jag har fått nog av mig själv. Alltså, jag har fått nog av min tro på att allt liksom löser sig självt. Det kommer aldrig att inträffa.

Därför cyklade jag hem och började genast att ta tag i den fantastiska toaletten. Tapeten är som på bilden. Nu ska den väck. Eller i alla fall målas över. Jag har plockat bort allt och skurat flera gånger. För den som inte är så kräsmagad kommer här lite info om vad som fanns där inne. Om du är min vän och kanske kommer att använda denna toalett någon gång och inte vill veta vad som fanns där inne - sluta läs här!!!!

På väggen, bredvid toalettstolen, fanns åratals lager av intorkat urin. För i hela helvete... inte konstigt att toaletten har luktat väldigt illa?! Jag torkade och torkade och torkade med målarsoda, flera lager, och sen igen med vanligt vatten. Spyorna åkte hiss i halsen. Jag kan inte begripa att jag inte har sett det. Fast jag har nästan aldrig varit in på den toaletten heller, vi har ju liksom två till att välja mellan. Jaa vi har tre (3) toaletter.

I morgon kommer första lagret vitt på. Jag får hoppas på att det inte kommer att bli pissgult bara.