måndag, december 05, 2005

Räkningar, pyttipanna och leta julklappar

Nu har jag betalt de sista räkningarna för denna gång, ätit broccolipyttipanna och försökt få inspiration till att handla julklappar genom att surfa på alla inredningssajter jag hittat... det hjälpte föga. Jag hittade bara dyra härliga saker som bara finns i en liten speciell butik kanske i norra Indien eller så. Jag slog ihjäl tid framför datorn i alla fall!

Fick härliga hälsningar från down-under idag, de verkar ha det underbart, mina vänner i Australien! Såklart! Någon gång ska det bli min tur att få skicka härliga mail och berätta vad jag gör på andra sidan jordklotet. I väntan på det får jag skriva om min alldeles vanliga härliga vardag här hemma istället - eller hur?

Jag har ju faktiskt vunnit 140 kronor på Bingolotto - det är väl verkligen något att förgylla vardagen med? Jag tror dock inte att jag kommer att förändra mitt liv så särskilt mycket. Vi kom överens om, här hemma, att vi ska fortsätta leva våra liv som vanligt. Det är så många som blir så avundsjuka om vi berättar att vi vunnit pengar så det är bäst att låta bli, eller hur?

Sov gott!