torsdag, december 14, 2006

Det lackar...

Det lackar mot ständigt återkommande panik. Julen är förvisso oftast lugn och stillsam men nyårsaftonen!! DET är då man , likväl som på midsommaraftonen, MÅSTE ha roligt och måste ha fina kläder och måste bli lagom full och måste äta god mat och ingen vet någonsin vad man ska hitta på eller var man ska vara. Fast i år har vi redan ett förslag som jag gillar rätt mycket faktiskt. Ingen press och ingen stress och själv kan jag gå runt i mjukisbyxor om jag så önskar! Härligt! Nåväl, det är ännu några veckor kvar tills dess... tack och lov!

Jag tänkte ta en dag ledigt, vilken vet jag inte ännu. Jag känner att jag värd en dag ledigt. Jaaa verkligen, en dag att göra ingenting på. Eller städa kanske... för det verkar av någon outgrundlig anledning alltid behövas i vårt hus. Kanske det beror på att vi aldrig gör det eller de gånger jag gör det inträffar alldeles för sällan? Ja, så är det nog.

I morgon kommer kollegan tillbaka så jag känner att jag kanske i mitten av nästa vecka kan börja slappna av lite. För bara för att han kommer tillbaka, lagom semesterloj i huvudet, innebär det inte att ansvaret helt kan lätta från min axlar. Konstig värld vi lever i, eller hur?

Jag har förresten målat om vårt vardagsrumsbord. Det blev väldigt fint! Det skulle jag ha gjort för länge sen inser jag ju nu när jag har sett resultatet. Vita bord är fina bord!