söndag, april 01, 2007

Söndag i hela kroppen

Jag vaknade lätt illamående med en ruskig bakfyllesmak i munnen. Nu smakar det bara vitlök efter att jag har fullkomligt proppat i mig langos hos min syster på systerdotterns 14 årsmiddag.

En intensiv helg, fylld av trevliga människor. Vi lagade mat i fredagseftermiddag, som vi tog med till P och K. Där åt vi Najadlax på gräddstuvadspenattäcke, sedan hjortstek med jordärtskockspuré och gräddsås samt potatisgratäng och naturligtvis en god sallad. Till efterrätt åt vi Crema Catalana med ananas som fått dragit sig i en sås av kanel, anis och kardemumma. Det var med andra ord hur gott som helst. Vin drack vi så klart och sen tittade vi på deras fina semesterbilder från Thailand/Malaysia. I lördags städade jag, handlade och sen kom A och H och S hit. Det var väldigt trevligt! Vi åt god mat även då och drack vin och pratade. Sen var vi på fest och sjöng schlager! Hur roligt som helst!

Och så kom då söndagsmorgonen...

Men nu är det inte så farligt. L är på bio och jag får vara alldeles alldeles själv en stund. Det är njutbart!

2 Comments:

Blogger smul said...

Ja fast i dag är det faktiskt fredag! Även om det nu är långfredag som råkar vara röd så är det inte söndag (haha)

06 april, 2007  
Blogger Anna said...

Ha ha ha ha fast bkasmällan finns även idag fast det är freda. Det var trevligt igår och det får vi lida för idag!

06 april, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home