tisdag, april 29, 2008

Dynor

Hur kul är det att lägga pengar på dynor till utemöblerna? Vill du att jag ska berätta? Då gör jag det... det ä r i n t e r o l i g t a l l s. De är dyra och fula och jag är trött på att sy egna överdrag så jag tänkte att jag skulle kosta på mig att köpa färdiga dynor. Det går ju på en smärre förmögenhet. Jag har inte en smärre förmögenhet. Och fula är de. Faktiskt. Och dyra. Det är ju inget jag direkt vill gå och fundera på, om jag glömt dem ute någon gång. För tänk om dynjävlarna inte finns kvar när jag kommer hem utan har blivit stulna. Ska jag verkligen behöva ägna min tid åt att fundera på stulna dyra dynor till utemöblerna? Det kanske går att ta en extra dynförsäkring, där man får betala en minst lika dyr avgift varje månad för att vara säker på att man kan får tillbaka pengarna om de blir stulna? Eller ska jag kanske skaffa ett dynlarm som tjuter så fort man lyfter på dynan - om man inte har slagit av koden vill säga - vilket ju jag skulle komma ihåg att göra varje gång. Om jag nu mot all förmodan skulle komma ihåg dynorna så kan jag ju alltid köpa en väldigt dyr och ful plastbox att stoppa dem i. Det går säkert att hänga ett lås på den fula och dyra plastboxen. Och installera ett larm på den också.

Jag är glad att det är långledigt så att jag kan ligga och fundera på detta medan tulpanerna slår ut i trädgården och jag har inga dynor att sitta på i mina gamla möbler.