måndag, september 29, 2008

Jag tjuvar lite tid

Jag tjuvar lite tid. Av mig själv. För att skriva här. Flytten gick alldeles utmärkt, tack vare alla mina go’a vänner, min familj och min Kung. Det kommer att bli alldeles förträffligt bra det här. Det känns skönt att komma in i lägenheten och det var lite större än jag mindes. Var ju inte riktigt vid mina sinnes fulla bruk när jag var där och tittade så det är inte så konstigt.

På lördagen kl 14 var jag färdig med städningen. Jag låste dörren och rökte en cigg och kände…. ingenting. Inget vemod, ingen sorg, inte ledsen. Borde det inte känns något? Jag känner mig mest glad och det är väl kanske inte känslor att relatera till en separation?! Eller jo, så klart. Glädjen är ju viktigast av allt. Det var kanske mer en lättnadskänsla, att nu är det äntligen hyfsat över i alla fall.

Helgen gick alldeles för fort. Jag önskar att jag hade tagit en dag ledigt och varit hemma men å andra sidan är det kanske onödigt. Jag hinner, jag har gott om tid på mig att ställa i ordning.

Det är en seg måndag. Jag tycker att tiden står stilla, men jag ser ju att klockan tickar. Jag kom tidigt idag, det innebär att jag får gå hem tidigt och så blir det också. Det är skönt!

Jag ska hem och fortsätta packa upp mina kartonger. Jag såg nyss att vårt hus ligger ute till salu nu. Gräsliga bilder men jag får skylla mig själv, det är jag som har ”dumpat” ansvaret. Det kanske går fortare än jag tror. Jag har sett en film i huvudet om att det kommer att ta flera månader. Det kanske är över redan om en vecka eller så. Det återstår att se.

Jag vill egentligen inte sitta här, jag vill hem och kramas. Som Bamse och Brummelisa. För vi vet väl alla hur de gör?

Jag får väl nöja mig med att gå upp och hämta lite kaffe i stället, samt faktiskt fortsätta arbeta för det är ju därför jag är här. Och snart är det rast så då får jag röka lite också.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

på arbetstid jobbar man!! Blogga får du göra på fritiden... Rock on. /F

30 september, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home