onsdag, maj 05, 2010

Färskt bröd

Mmmm vad gott det var. Färskt bröd med oliver i. Sedan ljummen sockerkaka. Kaffe. Raggarrunda. Det var en aningens annorlunda afton i maj. En mycket trevlig sådan. Bläddrat i gamla skolkataloger. Vi såg verkligen inte kloka ut för 20 år sen. Fan så mycket snyggare nu. Äldre - ja, men snyggare. Klokare. Visare. Bättre.

Det värker i foten. Ont. Cortisonspruta idag. Ingen operation. Bara cortison. Denna gången bet det ordentligt i alla fall. Det dunkar en smula. Aj. Går över till en annan dag.

Jag är mest förvånad över att den dag gick så fort. Om jag går och lägger mig nu kanske jag kan gå upp tidigare imorgonbitti? mmmmooouuuhahhahahhaha....

Kollegans farfar dog i morse. Det påminner mig själv om dödligheten, återigen. Det har varit många såna påminnelser nyligen. Därför gör en kväll i trevligt sällskap stor nytt. För att inte tala om färskt bröd med oliver i.

Etiketter: , , , ,