måndag, augusti 16, 2010

Ehh.. ok. NY

Jag ska åka till New York. Det trodde jag faktiskt inte att jag skulle få göra någon gång. Det är inte mina drömmars resmål, inte heller drömmarnas stad. MEN JÖSSES vad roligt det ska bli! Det här hotellet ska vi bo på. Det ser alldeles strålande ut!

Jag känner så för människor. Långt samtal på arbetet idag. Går emellan bråk för jag mår dåligt när människor bråkar. Känner lite avsmak ibland. Känner smärta i magen för de som får dödsdomar eller är svårt sjuka. En yngre. En lite äldre. Känner... rent allmänt. Problemet är bara att jag måste börja KÄNNA hur jag själv vill ha det. Det är så enkelt att lyssna och humma och säga floskliga meningar om styrka och livet och "allt blir bra ska du se". Jag menar precis varenda ord, så det är inte heller några som helst osanningar, men det är lätt att gömma sig bakom andra människors eländen. Lyssna på andra som pratar/ältar om gammalt. Lyssna på problem. Lyssna på gnäll. Nej hörrni, jag borde nog lyssna lite mer på mig själv. Jag ska bara.. först.. och sen..

------

Fast nu låter det som att jag inte vill lyssna på andra. Det vill jag. Väldigt gärna. Jag vill resonera och lyssna och komma med förslag eller kanske bara ge en kram.