söndag, februari 05, 2006

Pudlar!

Jag har gjort mig en ny erfarenhet idag! Jag har varit på pudelutställning! Det var så roligt - fast kanske i den bemärkelsen att själva hundutställningen var rolig utan snarare alla människor som var där - mattar och hussar. Med en sådan frenesi borstade de och klippte och puffade och vred och vände på de små små pudlarna att jag nästan blev yr i huvudet. Sedan in i manegen i max 4-6 minuter och blev bedömda av en kvinna som var mycket allvarlig och bestämd. Bredvid henne satt Bonnie Tyler*, som med bister min följde rond efter rond efter rond i manegen.... det är stort! Åter igen kommer sanningen över mig - det är det lilla i livet som är roligt som t ex en hundutställning- särskilt en söndageftermiddag i början av februari. Vi skrattade gott, jag och Andreas, åt hundarnas ägare och hur de faktiskt bär sig åt. Riktigt roligt!



*Det var inte riktiga Bonnie Tyler men ack så lika de var... i alla fall i vår fantasi!