fredag, april 06, 2007

Glad påsk!

Man skulle ju kunna tro att vi dricker vin ofta och mycket. Det gör vi. Inte. Men av någon outgrundlig anledning så verkar det så. Vad vi däremot har är duktiga på eller i alla fall blivit bättre på är att försöka träffa människor som är våra vänner. I samband med det blir det ofta god mat och till det blir det ofta vin. Det blir också många skratt och vi har alltid väldigt trevligt. I natt hade vi trevligt ända till klockan halv tre. Då var det dags att åka hem. Mitt i natten och i mörka natten, trots stjärnklar himmel, tog vi våra cyklar och cyklade hemåt. Kompisarna bor ute på landet och där är det, på riktigt, mörkt på nätterna. Häftigt! Jag hade glömt bort hur mörkt det kan vara.

Jag var rustad för cykeltur hem och enligt de andra såg jag inte riktigt klok ut, iklädd min tjusiga reflexväst, två jackor, keps, sjal, vantar och mina nya väldigt gula skor. Är det inte huvudsaken att man syns i mörkret?

I vilket fall som helst så var kvällen helt fantastiskt rolig och jag är så tacksam att dessa människor finns!

Idag är det mer god mat som väntar. Men innan dess ska jag köra några varv med latexsprutan i alla hål i hallen. Nu ska det målas!

Etiketter: , , , ,