söndag, juli 22, 2007

Sista dagen

Semestern avslutas så som den inleddes - bakfull såklart. God mat och vin igår. Det är säkert 50 grader varmt vid väggen utanför vårt hus, det är svårt att sitta där då. Kollegan var nyss här och sa hej. Han ska ha fyra veckors semester nu. Jag är lite avundsjuk men inte så mycket. Jag botar min arbetsångest med att hela tiden tänka "Tobago, Tobago, Tobago".

L ska ut med båten och jag är sugen på att hänga med, men det vore också skönt att få vara ensam ett tag. Jag har vant mig vid det.

Vi hade en häftig diskussion i natt när vi kom hem. Om vänners vara eller icke vara. Kontentan blev att vi tycker olika och att jag tvingas att be om ursäkt - vilket det brukar sluta med. Jag har ursäkten eller "inte-prata-med-varandra-på-flera-dagar"-alternativen att välja mellan. Jag väljer ursäkten. Det kan också kallas att lägga locket på. Jag har blivit fantastisk på det. Kan man skriva det i en jobbansökan? Det borde vara en merit att lägga till där i alla fall ha ha ha...

1 Comments:

Blogger smul said...

lösningsinriktad skulle jag kalla det i en ansökan

22 juli, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home