måndag, september 17, 2007

Hjärnan strejkar

Jag är hemma idag, fylld av dåligt samvete. Jag är fortfarande inte frisk och jag vaknade imorse med huvudet fyllt av snor, hostattack, ont i magen, huvudet dunkade som vore det gjort av en stånghammare... varför kan jag då inte få slippa det dåliga samvetet, ligga hemma, vara SJUK och sen bli frisk och få gå och jobba? Det senare kommer ju att inträffa d v s "ligga hemma, vara SJUK och sen bli frisk och få gå och jobba" men om jag bara fick slippa det dåliga samvetet så vore jag rätt nöjd. Det liksom gnager i mig, samvetet, att jag borde ha varit på jobbet men inte är där. Men är det inte bättre att jag kan ge 100% på jobbet istället för att gå dit och inte må bra?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Självklart ska du vara hemma och ta hand om dig när du är sjuk! Men jag känner igen det där dåliga samvetet, är precis likadan själv.
Krya på dig! /Karin

17 september, 2007  
Blogger smul said...

sjuknärvaro, för vem skull liksom? Det är ju ändå du som får göra jobbet när du kommer tillbaka, annars gör det nog inget om han - semesterfiraren - får göra något ett par dagar. krya på dig!

17 september, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home