tisdag, augusti 28, 2007

Ett grillspett med oxfilé och rödvinssås...och mina ögon är blå

..på Antigua Edessa. Årsta Torg. Gott så in i bombens. Konsert med Chris Cornell, Annexet - Globen, igår måndag. Förlåt alla recensenter: ljudet var så jävla kass att konserten hamnade på min minuslista. 4,5+ fick han i Aftonbladet hörde jag... hmmmm säger jag. Det blev min livs första öronproppskonsert. Det är stort för mig! Fast inte ens med öronproppar blev det bra.

L frågade igår om jag längtar tillbaka. Igår gjorde jag det inte. Idag lite. Ibland längtar jag mycket. I efterhand ser jag att det var en härlig tid, trots sorger och besvär (som byttes i lycka och kärlek efter hand).

Ingen alkohol i helgen - dvs minst två surdegsprojekt blev utförda. Jag tömde bilen på grejer och rensade min garderob. Ur min garderob samlade jag två säckar kläder som jag inte använt på evigheter, i alla fall två år och massor av annat skräp. Bland annat tre filofaxer. I dem läste jag om allt elände som var innan "lyckan och kärleken". Oj oj oj, jag fattar inte varför jag var så destruktiv. Varför såg jag inte eländet? Kanske för att jag var mitt uppe i det och var naiv och blåögd. Blåögd är jag förvisso fortfarande men av en annan betydelse. Mina ögon är blå nämligen.

Etiketter: , , , ,