fredag, augusti 03, 2007

Svordomar

Jag har sån lust att svära. Högt. Hela tiden. Jag gör dock inte det. Inombords svär jag. Jag är trött och sliten. Fast inte fan bryr ni er om det. Vem orkar läsa om någon som är trött och sliten?

Jag är glad att vi har fackförbund och den svenska staten som en gång i tiden fick till stånd att vi endast har 5 arbetsdagar i veckan och 40 timmars arbetsvecka. Det innebär att det är en ledig dag imorgon. Det innebär att jag får sovmorgon. Det innebär att jag kanske, kanske mår tusen gånger bättre i morgon. Sömn är guld värt.

Nu ska jag gå ner och korka upp en flaska rödtjut. Det ska bli gott.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Svär på du! Själv har jag mest gått omkring och viskat för mig själv idag. Ska kanske börja svära högt istället, vad tycker du??
Låter gott med rödtjut! Själva får vi låta bli sånt idag....ska upp tidigt imorgon och åka bil i en maaaassssa timmar (till skåne!) /Karin

03 augusti, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home