tisdag, juli 24, 2007

Från norrländska till amerikanska

Från norrländska till amerikanska... det är inte lätt att behöva prata engelska igen hela dagarna. Jag gör det knackigt och hackigt men jag tror att jag blir förstådd i alla fall. Det är mycket svengelska över mitt språk, jag är dock tacksam att jag inte är värst. Kan inte fatta att det redan är onsdag i morgon.

Jag har försökt behålla lugnet och jag har ännu inte fått ont i magen. Om jag behåller lugnet så kommer allt funka på jobbet. Stressen blir mer hanterbar och jag får mer gjort, inbillar jag mig i vilket fall.

I helgen blev jag så ledsen och sviken att känslan hänger kvar ett tag, än i dag faktiskt. Det känns dock bättre och bättre. Det konstiga är att det var genom en konversation mellan en gisslan-förhandlare och bovarna i en amerikansk polis-kass-så-in-i-bomben-tv-serie som fick mig att känna mig lite bättre. Töntigt egentligen men det gjorde susen. Och samtal med min kära syster, den stora, förstås. Tur att jag har henne!

Jag matvägrar idag så L får laga mat nu. Det tycker jag att han kan göra. Jag tycker det är rätt skönt att matvägra... och då menar jag alltså att laga maten, inte äta den.

Fick ett härligt vykort från P och K idag. De aktar sig för pressfotografer. Det är helt underbart roligt! Jag tror att jag ska akta mig lite för pressfotografer imorgon också...

Etiketter: , , ,