söndag, augusti 12, 2007

Din gris! Betala!

:)

Öl med kollegorna i fredags, lite bakis i lördags, solade och läste bok på fina badstället, blev bjuden på god mat och gott vin och väldigt roligt spel hos PoK på kvällen. En smula omgjort hederligt Bondespel där man kunde köpa knark av Miro, döda sin fru och få betalt för det, vinna på lotto, vänta i augustidiket på att bli påsatt tills de andra tagit sig till septembermånad eller helt enkelt bli kallad "din gris!" och det fick man böta för.

Frukost intogs på Kungsudden efter en rejäl sovmorgon, en riktigt smaskig "regalskeppet Kronan". Jag har sedan hunnit hämtat sten hos "amerikanarna", börjat måla den sista möbeln hos min syster, tvättat/tvättar i tvättstugan, pratat med C i telefonen länge och påbörjat matlagning.

Oj oj oj det går fort när jag är ledig. Insåg idag att jag lovat bort mig till två olika ställen på fredag fast jag har inte så svårt att välja vilket ställe jag ska åka till - tack och lov.

Nu är det bara en vecka kvar, sen kommer kollegan tillbaka. Jag hoppas innerligt att jag fixar denna vecka också.