söndag, augusti 19, 2007

Vin är ett genomgående tema i mitt liv

Jag mår inte bra. Eller, ja, typ liksom. JAG mår bra men jag mår inte bra. Över jobbsituationen alltså. Jag letar och letar men hittar inget. Jag är kanske för kräsen? Är det för att jag har smått panik och vill byta helst nästa vecka? Förmodligen.

Jag har i alla fall haft en liten tidsfrist från eländet genom att spendera fredagkvällen med U och S, 3 liter vin och jättegod mat. Vi pratade så munnen ömmade. Det var väldigt trevligt! Mera sånt vill jag ha i mitt liv.

Jag sov hela lördagen. Jag tänkte att om jag sover riktigt länge så kanske det jobbiga försvinner men det gjorde det inte. Återigen fick jag en tidsfrist i eländet under lördagkvällen för då åkte jag till A och P, vi grillade, drack gott vin, god öl, "minglade" lite, åt kräftor, drack vin, pratade om allt och inget och dessutom fick jag träffa nya trevliga människor. Jag fick även träffa nya mindre trevliga människor men dem lägger jag inte ner någon vikt vid. De får gärna försvinna ur mitt liv lika snabbt som de dök upp där. Jag fick även en väldigt bakfull sambo på köpet. Att han utsätter sig för dessa helvetesdagar, är för mig en gåta.

Vi kom nyss hem, jag har klippt gräset hos amerikanarna. Det var hur härligt som helst att få springa runt med en tjurig gräsklippare utan drev i ca 1 1/2 timme så svetten sprutade om mig. Skönt att rensa kroppen och hjärnan. Nu ska jag snart åka och hämta min bil. Och så är det måndag i morgon igen...