måndag, augusti 20, 2007

3 sekunder av kändisskap...

...låter inte alls lika coolt som " 3 seconds of fame". Så enkelt är det. Jag VET att det heter 15 minutes of fame men i mitt fall blev det 3 sekunder.

I vilket fall som helst så missade jag mina "3 seconds of fame" med 7 minuter ungefär. Tydligen hade vår ägare och VD varit med på morgonmötet, som hålls på måndagar kl 7 och som jag aldrig närvarar vid - fel av mig så klart, hållt ett tacktal till mig särskilt. För att jag varit och är så duktig. Utan mig skulle företaget stanna. Eller något sånt.

Jag var ju inte där så jag vet inte vad som sades exakt men när jag kom till jobbet 7 minuter senare och går genom fabriken så börjar alla applådera. Ni kanske anar min röda ton i ansiktet?

5 Comments:

Blogger smul said...

Gud vad roligt, passa på och hinta om löneökning och ev nytt jobb!!!

20 augusti, 2007  
Anonymous Anonym said...

Kul att chiefen har insett det vi andra redan visste, nämligen att du är en klippa!!!! Grattis!! /K

20 augusti, 2007  
Blogger Anna said...

Men snälla människor! Det är bara en halvhjärtad muta för att försöka göra mig glad för förra veckans misär och elände. Det kompenserar tyvärr inte de tårar som rann eller sömnlösa nätter eller människor, mina vänner och kollegor, som dumpats ute i "kylan".

20 augusti, 2007  
Blogger smul said...

nej, fast det visste man ju inte om man inte jobbar där.

20 augusti, 2007  
Blogger Anna said...

Nej, det är sant förstås. Fast jag vet det och det gör det hela väldigt underligt. Situationen alltså.

20 augusti, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home