måndag, september 03, 2007

En cykel, en soffa och en likadan soffa

Min mamma har flyttat i helgen eller rättare sagt vi har tillsammans flyttat hennes hem till ett nytt hem. Till ett helt nytt hus många mil bort. Huset är en ren idyll i en liten by som är som Bullerbyn. Jag vet att om ett år kommer det att se ut som direkt taget ur en inredningstidning. Hon är sådan, min mamma.

Fredagskvällen och nästan hela lördagen bestod i att flytta saker, åka bil många timmar, flytta lite saker till, åka bil en stund till och sen slutligen flytta in alla saker i det fina huset.

Igår var jag mör i kroppen och knoppen. Jag åkte dock och hämtade vinterdäcken till bilen för jag fick den nämligen såld igår. Härligt att bli av med den men lite sorgligt är det också. Personen som kom och hämtade bilen blev osams med kvinnan som följt med denne ute på vår parkering efter att ha slängt bildörren rakt i ansiktet på henne. Sen backade personen in, MED MIN BIL, i lyktstolpen, bråkade lite till med kvinnan och sen åkte de iväg. Det känns inget vidare. Jag fick ju dock mina cash och pappren underskrivna, jag sprang ändå upp och mailade till mitt försäkringsbolag att jag sålt bilen. Ifall att.

Vi fikade hos amerikanarna igår. De har minsann slagit till. De har förlovat sig och giftermålet beräknas ske 2008-08-08. Grattis till dem! Äntligen ska jag få gå på bröllop!!

1 Comments:

Blogger smul said...

nu ska du se så har du fått en sk "utmaning"

09 september, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home