lördag, januari 12, 2008

En väldigt bra dag

Idag var en väldigt rolig dag.

Jag var med min vän, som ska gifta sig, till stora stan för att prova brudklänningar. Det är fantastiska hantverk. Det är roligt att få fladdra omkring i butiken och känna och titta. Tygerna och materialen är fantastiska. Jag vet inte hur många hon provade, det slutade i alla fall med att den första klänningen var bäst. Jag ska villigt erkänna att jag var rätt tuff, jag sa verkligen vad jag tyckte om de olika versionerna av vita flickdrömmar. I slutänden verkade det som att både hon och jag har samma uppfattning om vad hon passar i och framför allt, vad hon inte passar i. Det var verkligen roligt! Och med det ska jag tillägga att jag på inga villkors vis är sugen på att gifta mig. Det tror säkert du nu, eller hur?! Det är fel. Jag är bara mer övertygad om att om jag skulle vilja gifta mig så blir det absolut inte i en vit klänning med pärlor på. Det förtar dock inte det roliga i att känna och prassla och titta. Dagens val blev den som syns på bilden, med vissa justeringar dvs en annan färg än den röda. Det finns dock många fler affärer att prova och prassla i, så än är det inte slut på roligheterna.

Martin: jag tränar på "frysboxen". Jag börjar bli duktig.

Jag har dessutom börjat träna på att säga nej. Nej till sånt jag inte vill göra. All respekt till mina medmänniskor men många av dem har svårt att ta ett nej. Ett exempel är att jag vid senaste fotoklubbsmötet åter igen påminde mina vänner där att jag inte vill fortsätta som sekreterare (snart årsmöte). Jag har varit sekreterare de senaste 4 åren, det känns som att det är dags att byta. Vi är få, vi kan turas om, göra livet lite enklare för varandra. Ack så jag bedrog mig. Det protesterades hej vilt med anledningen av "att du skriver ju så bra". De respekterar helt enkelt inte ett nej, och då har vi inte ens kommit fram till årsmötet ännu. Fortsättning följer...

Fredagkvällen spenderades inte i soffan som vanligt. Nej nej, min nya hobby är att surfa runt på danska inredningsajter och drömma. Det finns så mycket som jag vill handla och stoppa in i mitt nya hus. Den som väntar på något gott väntar alltid alldeles för länge...så känns det just nu.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

En kommentar till dina styrelse-kollegor: Ta inte udden av mitt intresse och engagemang i fotoklubben. Jag ställer inte upp som sekreterare ett år till. Att jag skriver bra ska inte vara en belastning, eller hur?

15 januari, 2008  
Blogger Anna said...

TACK M!

15 januari, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home