onsdag, juli 16, 2008

Smygande

Jag arbetar med mig själv. Väldigt. I struggle. Really hard. Det går bra i stunder. Nästa stund inte bra. Jag märker själv att jag mår bäst när jag får prata, prata, prata, prata. Nu blev jag nyss ensam för första gången idag. Klockan är tio på kvällen. Nu kommer obehaget smygande. Tankarna snurrar. Om. Ifall. Tänk om. Om det blir så ska jag göra så. Om det inte blir så måste jag göra så. Jag orkade inte packa något idag. Kanske imorgon. Jag har inte bråttom men det känns ändå bättre att göra det. Mental packning.

Idag har jag fikat med vänner. Vi hade väldigt trevligt. Idag har jag gjort massor med andra saker som vanliga människor gör också. Jag har dessutom fått hem min nya fina bröllopsklänning. Den känns mycket bättre än den andra. Den andra känns solkig och använd och förbrukad. Jag måste ha nytt. Nytt känns bra. Nej, nu ljuger jag men nytt känns i alla fall bättre än solkigt och förbrukat och lite trampat på.

Etiketter: , , ,