onsdag, oktober 08, 2008

Mitt på en onsdag

Jag är så oförskämt lycklig. Det är näst intill ofattbart. Jag har ett jobb (jo faktiskt oavsett vad jag än tycker så har jag ett arbete att gå till – det har snart inte över 3 000 Volvo-anställda), jag får lön varje månad, jag har en ny fin lägenhet, jag har en bättre begagnad bil som ännu inte har börjat strejka, jag har råd att åka utomlands om jag vill, jag kan köpa fina saker om jag vill men framför allt så jag har en fantastisk familj, fantastiska vänner och en fantastisk man i mitt liv.

Vad fan har hänt nu då tänker du? Hur glad kan man vara liksom? Men sanningen är den att alla gnäller så förbannat runt omkring mig. Om det inte är på vädret så är det på andra människor eller alldeles nyss hur vidrigt det är att en homosexuell man ska få vara med i Bonde söker fru. Det är ju skandal – säger de ”normala” människorna här på mitt kontor. Därför försöker jag tänka på positiva tankar. Jag lyckas bra med det tycker jag.

Jag vet ju dessutom att de som gnäller över den ”äckliga” bögen i tv är de som sitter allra närmast sin 42’ tums platt-teve och glor så att ögonen blöder. För att det är så äckligt. För tänk att han gillar killar liksom. Men att peta snorkråkor vid skrivbordet på jobbet är helt ok… eller? Är inte det äckligt?

Äsch ni vet ju allihop vad jag tycker om trångsynta människor som anser sig vara så jävla normala och att deras ”normalitet” är den som ALLA ska följa och lyda. De ska framförallt HÖGT och TYDLIGT berätta om sina ”normala” åsikter och hur bra de anser sig själva att vara. Jag lider i tysthet här ibland, jag vet ju att jag är ensam om mina rättså liberala åsikter. Har försökt så många gånger förklara om människors lika värde och deras känslor, oavsett vad man gör i sängen hemma, men genast blivit nedtryckt. Jag vet ju dock att de ”normala” människorna aldrig kommer att få över mig på deras sida. ALDRIG. Jag fortsätter att tänka positiva tankar och försöker stänga ute allt annat… ” fantastisk familj, fantastiska vänner och en fantastisk man…. fantastisk familj, fantastiska vänner och en fantastisk man….. fantastisk familj, fantastiska vänner och en fantastisk man”