tisdag, november 04, 2008

Det är kyligt

Det är svalt här i mitt rum, det större. Jag är iskall om händerna. KJ2 kom och hälsade på en stund idag. Det tycker jag mycket om.

Jag har en slappar- och slöarkväll ikväll. Jag tror till och med att det blir läggdags inom kort. Pratar med M som bor i Florida. Vi är ju ganska påverkade här, hur valet går i USA. Mediabevakningen är stor. Jag är lika ointresserad som vanligt. Men denna gång känner jag att jag vet vem jag vill ska vinna. Det hör till ovanligheterna. Är det ett tecken på stigande ålder? Förmodligen. Ytterligare ett alltså. Det är konstigt att jag inte har så många gråa strån... tack vare hårtoning kanske?

Det ska köpas champagne till J.A. som har fest på fredag. Jag kom på att jag saknar champagne mycket. Jag måste nog köpa på mig ett lager när jag får lön. Det får bli en hyllning till min kära ex-ex-sambo A. Vi ville alltid dricka champagne men det blev sällan tillfälle. Han jobbade alltid kvällar och helger och jag jobbade... så lite som möjligt, men dagtid.

Det är svårt att vara rökare i en lägenhet utan balkong samt där det i avtalet står att det är absolut rökförbud i lägenheten. Jag undrar varför jag tog just den här lägenheten egentligen? Trodde jag på riktigt att jag skulle kunna sluta röka? Bara så där? Jag är nog inte riktigt frisk.