tisdag, oktober 14, 2008

301:a

Lunch-koma har jag just nu. Inte så sugen på att ta tag i fakturahögen som ligger till vänster om mig.

Somnade i soffan igår och vaknade med ett ryck klockan 1. Ner i sängen och vips så ringde klockorna. Nu när jag nästan blivit vuxen och börjat äta matlåda igen (två dagar i rad!) så kompenserar jag det med att konstant tonårssomna på olika ställen väldigt snabbt, främst i soffregionerna. Hur svårt kan det vara att helt enkelt bara gå och lägga i sig i sängen och somna? Nej nej, inte jag inte.

Jag hade tänkt att jag skulle göra saker igår men jag fick något mycket bättre för mig. Som att sitta och prata med Kungen en stund. Jag hann göra en del saker ändå, som att plocka ur den näst näst sista väskan med kläder. Helt otroligt mycket kläder har jag uppenbarligen. Och jag undrar när jag någonsin använder dem? Ja just det, nästan aldrig. Jag var dock på tippen igår och slängde två säckar med kläder så jag rensar emellanåt. Jag ser verkligen fram emot nästa helg, shoppingrundor och öldrickande på irländsk mark. Det blir fint så här mitt i vardagstristessen. Eller tristess förresten… jag har inte hunnit känt av den så mycket. Inte alls.

Nyss fick vi en inbjudan till en fest. Dagen innan är det AW bokat redan. Det rullar på liksom. Snart är det jul. Så känns det. Jag vet redan vad jag ska göra på nyårsaftonen. Planerat. Klart. Färdigt. Ingen ångestladdad panikfest i sista minuten. Innan dess vill jag gärna åka bort en vecka också. Har inte kollat på senaste tiden, resmål alltså, och jag vet inte var det är varmt i november/december men det löser sig nog. För lite värme vill jag ha. En solstol, en bok (eller fem), öl, vin, god mat och inte så mycket mer. Jo trevligt sällskap förstås. En orakad alkoholiserad arbetslös slashas vid namn Kungen går bra… ;)

Det här är mitt 301:a inlägg. Jag är rätt dålig på att blogga verkar det som…

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

HOPPAS BARA INTE ATT NYÅRSFESTEN HOS OSS FÖRRA ÅRET VAR EN ÅNGESTLADDAD PANIKFEST! JAG HADE IAF KUL! /KRAM, KKK

15 oktober, 2008  
Blogger Anna said...

ÅÅh min kära KK, det var det inte! Men du vet känslan som man kan få när ALLA andra redan har planerat allt och vi har väl inte varit ute i så god tid alltid va? Det var verkligen inte någon panikfest hos er...jag vet att jag var chockad när vi gick hem på morgonkvisten och drack den sista ölen på väg hem... jag tror att klockan var 5 eller halv 6 eller nåt sånt.... Vi hade ju hur kul som helst! Massor med KJamar

15 oktober, 2008  
Blogger Anna said...

Åh min kära KKK ska det stå... hahahahahhahahhha

15 oktober, 2008  
Blogger Anna said...

Och så glömde jag att skriva resten av meningen också... jag är nog lite förvirrad idag... så här ska det stå i det första inlägget:

"Jag vet att jag var chockad när vi gick hem på morgonkvisten och drack den sista ölen på väg hem. TIDEN HADE GÅTT SÅ OTROLIGT FORT... jag tror att klockan var 5 eller halv 6 eller nåt sånt..."

15 oktober, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home