onsdag, november 19, 2008

Tonåringar

Det tog.... fem minuter och sen såg det ut som en bomb hade släppts här hemma. Eller njaa inte riktigt kanske men nästan. Två 15-åriga tjejer. De är helt världsfrånvända och sminkar sig i 35 minuter för att gå ut och äta en kycklingrulle på en pizzeria som ligger 2 minuter härifrån. Hittade samma halvätna chokladbit 24 timmar senare bredvid sängen (min säng där jag sover) och halv sju i morse hade den ena redan varit uppe och sminkat sig och gått och lagt sig igen. Det resulterade i att hela toalettstolen var full med sminksaker - jag lovar, det gäller att knipa hårt om man ska lyckas hinna rensa toalocket från mascaror och puderdosor utan kissa på sig...

Men jag ska villigt erkänna att det är trevligt att ha sällskap och att de är just 15 år. För jag behöver inte längre hålla dem i handen när de ska gå över gatan. Fast jag vill gärna göra det ändå ibland. De är inte tillräckligt stora för att vara stora - ännu.