tisdag, mars 10, 2009

Leva livet?

Jag fick veta i dag av Kungen att jag är tvungen att skynda mig att leva livet innan jag fyller 36 år. Efter 36 får man bara ont i kroppen och är så trött på måndag att man somnar med pannan mitt i QWERTY-tangenterna. Eller kanske inte riktigt så men nästan. Jag har exakt 110 dagar och 45 minuter på mig.

Hur ska tiden räcka till? Eller är det så att jag faktiskt lever livet just nu fast jag bara inte begriper det? Har denna måndagen varit LIVET? Då är det fan illa... Vad är livet då? Vad är att leva livet? Förslag mottages tacksamt. Det kan väl inte verkligen vara att arbeta mellan halv åtta och halv fem, vara som en död sill (alternativt strömming beroende på vart du bor) allt för att sträva mot helgen där det ska drickas öl på BA i väntan på... ja just vaddå? Bakfyllan? Är det livet? Nej, nej, nej det kan inte vara så?!

Som sagt, förslag till att leva livet tages tacksamt emot!

Etiketter: , , ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag tror att livet handlar om att känna sig nöjd och tillfreds mycket mer än om att känna lycka hela tiden. Jakten på lyckan tror jag är lönlöst för den upplever man ju hela tiden dagligen i små doser snarare än som ett långt lyckorus. jag tror tex att om man inte trivs med en situation behöver man se på sätt att förändra den i stället för att vänta på att det ska ske som av sig självt.

Jag tror att just leva livet handlar om att ta kommando över sitt liv i stället för att låta det rinna iväg utan att man gjorde saker man tyckte var åtminstone meningsfulla nog.

10 mars, 2009  
Blogger Unknown said...

holy crap... där satt den...

10 mars, 2009  
Blogger Anna said...

Ni båda har rätt! Fast jag vet nu att Mattias inlägg är snarare en kommentar på Smuls inlägg - men man kan säga att ni sammanfattade och formulerade svaren på era sätt!

Kommando över sitt liv istället för att vänta.. helt rätt!

Holy crap - det var livet som svischade förbi, typ... :)

10 mars, 2009  
Anonymous Anonym said...

Rösta gärna på mig för månadens blogg :D http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.7651944

12 mars, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home