tisdag, maj 12, 2009

Diskad

Jo då, storleken har uppenbarligen en extrem betydelse. Bara så att ni vet. Må den ICKE överstiga 40 centimeter. Då blir man diskvalificerad.

Kan ju tycka att 40 centimeter är tillräckligt förstås. Det är ju rättså långt. Det går dock inte att tro att om man har större så ökar chanserna. Vinstchanserna.

Jag hade skickat in för stora bilder till en tävling. Det fick jag veta idag när jag åkt 10 mil för att deltaga vid juryns utlåtande. I en källarlokal i Avesta. En tisdagskväll i maj. Inte mycket att göra åt. Sen var det 10 mil hem igen. Jag har lärt min läxa. Mina bilder kommer hädan efter vara exakt 30x40. Vare sig större eller knappt mindre. Surgubbar!! Det gick dock lite bättre för de andra bilderna. Bara lite.

I afton fick jag även förslag om en middagsdejt, via sms. Ibland är internet inte så kul att det finns. Det är en smula för lätt att leta reda på telefonnummer. Jag avböjde. Personen som frågade är, låt säga, en miljard triljon biljon ljusår från att jag skulle vilja äta middag med honom. Han är otäck. Så det blev ett vänligt men bestämt nej tack.

Etiketter: , , ,