söndag, maj 03, 2009

Träningsvärk

Nu har jag lite träningsvärk i benen. Det var en härlig dag idag. Målarfärg över allt och gott kaffe, grillning av korv och sen Bivurs drömrulltårta original. Ja, verkligen en skön dag. Resultatet låter inte heller vänta på sig. Det kommer att bli bra det där.

Biljetter är inköpta. Boendet ordnat (tack för det Kungen). Jäklar vad kul det ska bli att gå på festival igen. Lite mer ordnad sådan än sist. Då vill jag minnas att Britta Bratwurst and the Jointers bodde granne med oss och jag fick trycka ner skiten i bajamajorna innan jag ens kunde tänka tanken på att huka mig över en av världens mest illaluktande toasits. Vi drog till Köpenhamn, till en snubbe vi träffat på festivalen, fick duscha hos honom - det var ljuvligt. Sen käkade vi och sen åkte vi tillbaka. Svarten smugglade in en påse marijuana för snubben vågade inte själv. Fattar inte varför, det fanns gott om det överallt annars. Minns även att vi duschade hos en bonde i närheten. Han sålde kallvatten för 20 danska kronor per minut ungefär. Trots att varmvatten var utlovat. Inget att göra. Ren blev jag väl i alla fall. Jag blev osams med min dåvarande pojkvän och tänkte dra hem. Han var påtänd som fan och mindes inte ett skit efteråt. Det var alltid så. Att bli full och påtänd och sen ALDRIG komma ihåg något efteråt. Han körde det stuket. Jag blev lika äcklad varje gång. Nå väl, det var länge sen. Har varit på många konserter sedan dess men faktiskt ingen festival, i alla fall inte vad jag kommer ihåg just nu.

Måste tillägga att de bestående minnena är inte negativa. Det var hur häftigt som helst på Roskilde. Musiken, människorna, maten, ölen ja faktiskt allt. Vi hade otroligt roligt, förutom att vi blev osams några timmar en tidig morgon. Vi var osams i 5 år till efter det. Till och från. Han ljög ihärdigt och ofta för mig. Jag förstod att det aldrig skulle gå att få honom att sluta ljuga för mig, till slut. Det är därför vi inte lever ihop idag. Jag är inte bitter, jag är otroligt tacksam i stället. Tacksam att jag kom på att det inte var bra för mig och att jag valde något annat i stället. Fast den jag valde ljög också för mig, men det är en annan historia det.

Etiketter: , , ,