söndag, april 19, 2009

Beroende

Lite beroende har jag nog blivit. Det liksom rycker i kylskåpsarmen. Jag tittar på kartongen varje gång jag öppnar kylen, idag redan två gånger. Jag trotsar mina behov dock och börjar inte dagen med att proppa munnen full. De är liksom ljuvliga. Havrebollarna. Förvisso godast färska men icke att förakta kylskåpskalla heller.

Det är aktiviteter denna helg. Jag har hört ambulansen otaliga gånger under lördagen och söndagen. Då jag förvisso bor "in the city" så kan jag kanske inte jämföra det med Manhattan eller London så ambulansljud är ett hyfsat ovanligt ljud och noteras varje gång. Jag undrar lite vad det kan vara varje gång. Bilolycka, bränder, motorcykelolycka (ganska troligt), mopedolyckor (ganska troligt), motionsolyckor (inlines? njaaaa), hjärtinfarkter, fyllebråk, fall från höga höjder i trädgård, "äntligen hemma"-olyckor... ja det kan vara många anledningar.

Etiketter: , , , ,