lördag, april 04, 2009

Proppmätt

Jag är proppmätt. Kungen lägger barnen och jag dricker rödtjut. Och jag är så mätt. Otroligt god mat, billigt bubbeldricka och en flaska rödtjut och här sitter jag och klipper med trötta ögon i soffan. Det var en mycket bra avslutning på en skön lördag. I morgon blir det nog en lika fin dag. Jag tror att jag ska sitta med näsan i solens strålar även i morgon. Det bränner lite på kinderna. Det kan självklart även vara vinet som talar eller.. näää. Som sagt, skön lördag med en släng av ångest och förbannelse över mig själv och min totala oförmåga att säga nej. Jag är helt säker på att jag för snart ett år sen skrev ett inlägg där jag skulle lära mig att säga nej men gång på gång så faller jag dit och lovar saker som jag sen förbannar mig själv för. Idag var en sån dag. Det är dock övergående. Dock ändå jobbigt. Snart är det en ny dag. Ny dag, nya bekymmer.