tisdag, augusti 04, 2009

3 månader av ångest

Jo då, det har tagit så lång tid. Idag är det över. I 3 månader har jag dragit mig för att redigera bilder som jag tog i slutet av maj. Nu är de klara. Så KJ2 och Kungen: det var inte värre än så. Jag har knappt inte ens svarat i telefonen, inte varit ute på Fejan och inte chattat på MSN. Jag ville verkligen fokusera och göra klart. Och det var jag... nästan. Det tog idag 3-4 timmar. DÅ KRASCHAR DATORJÄVELN! Det tog cirka 4 minuter och sen var den omstartad. Men begriper ni hur kallsvettig jag blev när den plötsligt lade av och hur lååååånnngggaaa de fyra minutrarna var? Jag kunde dock göra färdigt, starta om igen och sen skulle jag bränna ner bilderna. Ja men då har jag ingen CD-skiva hemma. Tack gode högre makter för USB-minnen för jag vill verkligen inte riskera att datorn går sönder och jag inte har någon back-up.

Jag har lovat mig själv att aldrig ta såna här fotouppdrag mer. Nu lovar jag igen. "Åh så kul, tack för att du frågade men nej tack". I morgon ska jag träna på den frasen. "Åh så kul, tack för att du frågade men nej tack"... "Åh så kul, tack för att du frågade men nej tack"...

Etiketter: , , ,