söndag, maj 09, 2010

Lite vin och lite askmoln

Jag spekulerade i smaken på det röda vinet som jag drack i fredags. Jag ansåg att det hade "luft mellan bären och en liten touch av askmoln från Island, samt en fruktigt inslag av jord och nedgrävad hundben".

Det gick hem. Alla ville smaka. Sanningen är den att det var alldeles för gott och i det mycket goda sällskapet gick tiden som vanligt för fort. Sen fortsatte helgen i samma takt. Snabbt alltså. Här sitter jag nu och undrar vad jag ska göra med mitt liv.
Jag ska slänga i väg en jobbansökan i alla fall, fast i morgon när jag har gjort den lite snyggare samt PDf:at den... på jobbet. Fy på mig.

Jag såg en väldigt fin klänning idag, i en affär på landet. Den ligger way out of my budget (messenger goat) denna månad så jag lär nog vänta ett tag till. Den finns på en bild här,
Wallby Gård. Jag får invänta mina bättre månader i livet i stället...

Bevistade även en provflygning med segelflyg. Det ska jag nog prova någon gång. Samt fikat, promenerat med litet barn, fått grillad kyckling, legat i soffan och latat mig ... och även utfört favoritsysselsättningen vid melankoli och dysterhet.

Etiketter: , , ,