torsdag, april 12, 2007

En helt främmande människa...trodde jag

Idag hände det något konstigt. Två kollegor hade besök av en leverantör eller någon annan sorts affärskontakt. De går förbi mig på jobbet varav en av kollegorna kramar om mig och frågar hur jag mår. Efter honom kommer besökaren som ställer sig framför mig och frågar glatt: "Jag kanske också kan få en kram?" och jag säger glatt tillbaka: "Självklart" och så kramas vi. Sen försvinner mina kollegor med denna person i följe.

En millisekund senare kommer jag på mig själv att jag just har kramat en vilt främmande människa... trodde jag.

Efter mycket tankemöda och besvär och en smula generad över mitt mod och mitt infall att krama främmande människor så inser jag att jag faktiskt har träffat denna person för lääääääääännnnnnngggggeeeeeeeeee sen. Han har på något vis raderats ut ur mitt minne.

Det är nu jag inser att det som är värst är inte att jag kramade honom - utan att jag faktiskt inte kände igen honom!!! Jag skäms för det. Jag måste på något vis försöka be om ursäkt eller ja, inte vet jag. De övriga ca 20 kollegorna som stod runt omkring mig undrade verkligen vad jag höll på med, fast mest förvånad blev nog jag själv. Är jag verkligen på väg att bli senil?

En fundering
En av mina vänner har skrivit på sin blogg om ett ord som kan vara lite laddat kanske. Tydligen är det så att hon har fått mest sökningar på sin blogg genom att folk söker på detta ord. Jag undrar varför människor söker efter detta ord på bloggar? Beskriver det ordet det som är mest intressant att läsa om, beskrivet av andra människor? Tur att jag har sånt här att fundera på. Det finns för övrigt mycket annat som jag funderar över och som jag önskar att jag hade svar på. Människors fantastiska trångsynthet och rädsla för sådant som de inte känner till, bara för att ge två exempel.

Vilket ordet är? Jo det är "knulla".

Etiketter: , , ,