tisdag, april 17, 2007

En helt vanlig dag - episod 2

Idag var det en helt vanlig dag. Det hände inget särskilt, jag gjorde inget annorlunda, jag lärde mig inget nytt. Då hjälper det inte att jag i går satt tre timmar och lyssnade på livsstilscoachen Tina Thörner som pratade om "mina val att göra annorlunda och hur jag väljer själv att agera och reagera på mitt sätt att vara och andras". Det var verkligen en helt vanlig dag idag och det är befriande ibland. Tvättstuga, titta tv - reprisen på sista delen av Vänner (vilket innebär att jag sitter gråtandes i soffan så klart), handla, äta mat, betala räkningar, läsa bloggar, läsa Expressen, läsa dagstidningen, välja att inte titta på Nyheterna för att jag orkar inte med allt elände i världen och nu ska jag gå och sova. En helt vanlig dag.

Då jag hade en nästan-nära-döden-bakis-fylla-söndag är jag tacksam för denna helt vanliga dag. Jag tror, trots att det gått flera dagar - typ 2,5 dagar - sen denna nästan-nära-döden-bakis-fylla-söndag så bör jag nog fundera över mina val och mina volymmängder av alkoholintag. Är det värt dessa eländesdagar? Svar: NEJ.

Men Jack Vreeswijk var bra. Jooo jag har lärt mig något idag. Jag kan stava till Vreeswijk. Coolt!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

ibland är vanligt bäst

25 april, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home