torsdag, oktober 04, 2007

När jag blir stor då ska jag öppna ett hotell

När jag blir stor då ska jag öppna ett hotell.

Det ska vara jättefint med riktigt blommor i fönstren, snygga gardiner och mattor som jag såg på Åhléns idag. Fluffiga täcken och sköna kuddar, helst två i varje säng - inte bara en som redan är tömd på allt vad dun heter. Jag ska skapa en bokningssida på Internet som funkar ungefär som mitt senaste hatobjekt Tradera. Där får folk själva bestämma hur mycket de är beredda på att betala för att sova en natt på mitt fina hotell.

Det kommer nödvändigtvis inte vara ekonomiskt fördelaktigt för mig, men människorna som bor hos mig är ju glada redan när de kommer för de har ju bestämt själva vad de tycker är värdefullt för dem. På detta sätt så sprider sig ryktet om det trevliga hotellet och jag behöver aldrig marknadsföra mig via dyra annonser eller tv. Beläggningen ökar och mer pengar till mig, kanske.

Om ni undrar så är jag förbannad på att det ska kosta så mycket att checka in på ett hotell vid 20-tiden på kvällen, bläddra lite på tv:n, vakna klockan 4, gå upp, checka ut och åka därifrån.

Fast Henke vill ju att jag ska öppna en radiokanal.... det skulle jag ju faktiskt kunna göra också. Den kan jag ju ha vid incheckningsdisken på mitt hotell. Då blir det alltid livesändningar med vissa avbrott för in- och utcheckningar. Coolt!!

Jag har förresten varit i Enköping och fikat på Tant Gredelins café idag. Om du inte varit där förut så rekommenderas det varmt. På mitt hotell ska man också få en hel kanna med kaffe att dricka om man vill, inte bara en liten töntig kopp och sen ta 5 kronor extra för påtår... tack, men nej tack. Mera kaffekannor till folket!

Etiketter: , , ,