tisdag, januari 15, 2008

Tidig morgon

Tidig morgon, mörkt, cykellysen på snoddar, regndugg, motvind, tjock tröja, tjock jacka, frysa, sen svettas, göra många saker snabbt, leverantörsbesök, göra många saker snabbt, leverantörslunch, göra många saker snabbt, skynda upp på stan på cykeln, mörkt, tjock tröja, tjock jacka, frysa lite, på med vantarna i farten, ciggen jonglerades däremellan, svettas lite, svettas ännu mer i affären där det är halva reapriset, prova många plagg för att det skriker inombords att "jag-måste-köpa-något-för-att-det-är-så-billigt-inte-för-att-det-är-snyggt", handla med kompisens rabatt, titta på kompisens nya dyra fina bil, på med tjocka tröjan, tjocka jackan, cykellysen på snoddar, cyklar 250 meter, leda photoshopkurs i 1 1/2 timme som inte blev så bra då det tog lång tid att skriva ut materialet, på med tjocka tröjan, tjocka jackan, cykellysen på snoddar, hinner inte ens bli svettig och så kommer jag äntligen hem.... maten står färdig på bordet, Guitar Hero spelas blandat med svordomar om "att det inte funkar med ytterligare en färg när man har kommit till Mediumstadiet" och det är redan onsdag imorgon.

Och jag vet faktiskt att det går ett flyg mot Tobago i morgon kl 06.25 från Arlanda. Jag skulle absolut kunna tänka mig att sitta på det där planet.