torsdag, maj 08, 2008

Facebook

Det känns lite trött... Facebook. Det har stagnerat. Det är inte särskilt kul egentligen. Inte alls. Jag tror att jag ska ta och försvinna därifrån. Ungefär som Fotosidan. På Fotosidan är det ju dock tusentals aktiva och fantastiskt roligt att se på alla bilder men jag har tröttnat. Jag verkar göra det ganska lätt.

Imorgon - efterlängtad fredag. Just nu, jävligt trött torsdagkväll. Jag konstaterade, ihop med min gamla vän Camilla, att jag förmodligen har ett avancerat stressrelaterat symptom. Jag känner i hela kroppen att tiden verkligen inte räcker till och det gör mig så vansinnigt stressad. Jag hinner INGENTING. Jobbade til 18, var på fotomöte till ca 19.45. Sen cykla hem, fort som bara den, för att hitta en hungrig tonåring framför datorn som undrade varför det inte fanns mat. Laga mat fort fort, vilket självklart inte går när man har bråttom. Springa runt med vattenkannan och vattna blommor som snart allihop är döda pga av torka. Samtidigt pratade jag i telefonen med Camilla 1. När jag lade på telefonen ringde Camilla 2. Sen ringde stora syster. Under tiden när jag pratade med Camilla 2 åt jag min kvällsmat. Då var klockan 21.30. Jag hann även röka många ciggaretter under alla tre samtalen.

Nu sitter jag här och är arg över att jag inte hann måla på toaletten som jag hade tänkt. Vart tar tiden vägen? Färgen hinner väl förvisso inte torka i den nyinköpta burken tills i morgon men jag vet ju att jag är lika trött i morgon. Det är väl bara att försöka kämpa på, för på lördagen MÅSTE jag rensa ogräs. Det går inte att vänta längre. Det ser inte klokt ut i trädgården. Det måste vara dagens I-landsproblem förresten... ja det är det!