söndag, augusti 17, 2008

Det blev annorlunda

Det blev inte riktigt som planerat igår men ack så bra det blev. Det är få som kan få mig att gråta men detta var helt fantastisk. Kanske sinnestämningen som avgjorde, kanske egna tankar, kanske ölen... jag vet inte, men jag blev nästan kär. Min nya "kärlek" heter Caj. Caj Carlsson. Jag förstår efter att spanat på youtube och andra ställen att det är live man ska se honom och hans killar. Samt ha ett nyligen krossat hjärta som är lagat, men med ett stygn kvar här och där, som kliar och sticker lite. Jo då, det kom tårar. Det var helt suveränt. Det här kan jag leva på ett tag. Tur att det inte blir som man planerat ibland!

Något som dock var planerat, i alla fall sen i tisdags, var min provridning. Det gick alldeles utmärkt. Det var som att slänga upp en 3 tons Franz Jaeger-skåp på en 3 meter hög häst ungefär, skrittandes runt i manegen. Jag var tvungen att använda en s k sockerbit att stå på för att ens ta mig upp på hästen Madame. Smidighet är verkligen ett ord som jag inte ska använda om mig själv. Min "unge" var fantastisk som visade mig allt hur jag skulle göra och jag vill lova att det ser så enkelt ut på håll men... Det är sannerligen inte lätt när man väl sitter där uppe. I vilket fall tog hon hand om sin gamla moster på ett fantastiskt sätt! Jag är imponerad och avundsjuk på hennes, och de andra tjejerna förstås, förmåga att hantera de här stora djuren. Vi får se, det kan hända att det blir fler ridturer...

Etiketter: , ,