måndag, augusti 11, 2008

I väntan på

I väntan beslutet om min ekonomiska framtid så kan jag ju alltid dricka kaffe och röka väldigt många cigg. Och titta på när gräset växer. Eller packa några kartonger, vilket jag redan har gjort. Jag tror att det var ett rätt beslut att sluta fotografera för det finns ingen som har så många fotoalbum, bilder och lådor med negativ som jag. Det blir enormt tunga kartonger och ändå försöker jag packa lite, lite i varje kartong och fylla ut med något annat. De väger i alla fall 100 kg styck. Eller så är det jag som är svag, det kan må hända vara så.

Idag var det måndag, det är ännu, men arbetsmåndagen smet förbi på ett trivsamt sätt. Faller för trycket om att åka ut och äta lunch. Det är vansinnigt skönt att lämna stället, om så bara för en timme, men det känns alltid bättre på eftermiddagen då. Det finns ju uppenbarligen en värld utanför de där väggarna. Ska väl snart ta och söka upp den världen, alla andra bitar ska först falla på plats.

Nu ser jag fram emot onsdagskvällens rödtjutsintag på H med fru Kumla och kanske en lång IT-snubbe. Små glädjeämnen i närmsta framtiden..... vinet och sällskapet. Om man blandar med vatten kanske inte bakfyllan blir så påtaglig heller.... ?!?!? HA HA HA HA HA HAHAHAHHA AHAHAHHAAHhahahahhaahahahhaahhaahhahah skulle inte tro att det!

"That's one small step for man, one giant leap for mankind"

Etiketter: , ,