fredag, november 21, 2008

Självförtroende

Allt du gör i hela ditt liv baseras på ditt självförtroende. Jag har alltid, verkar det som, uppfattats som stark och med gott självförtroende. Så är ju naturligtvis inte fallet. Det tog 35 år innan det blev så. Men även solen har sina fläckar och mitt självförtroende går upp och det går ner. Snälla kommentarer, som jag fick igår t ex, spelar stor roll. Kanske inte just för stunden, när de sägs, men de lägger sig lite som bomull i magen i alla fall.

Idag har jag bevittnat ett klassiskt fall av min totala motsats. Jag skrek och gapade och skäms nu efteråt. Eller nej, egentligen inte. Jag ville verkligen göra på mitt sätt och det är självklart inte det bästa sättet. Jag ville bara testa om det funkade. Tyvärr räckte inte tiden till riktigt men om jag fått en timme till så hade det kanske fungerat. Nu får jag inte veta. Nå väl, om jag hade kunnat ta ut mitt hjärta och mitt självförtroende direkt ur kroppen och stoppat in det i den här personen så hade jag gjort det med omedelbar verkan. Det funkar ju tyvärr inte så. Det var en total krasch av självkänsla och självförtroendet. Jag vet inte hur man bygger det hos en annan människa som inte är mottaglig. Vet du? Hjälp mig!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Frysboxen!
Där ska alla som tar energi av dig hamna.

Du väljer, glöm inte det.
Å du väljer alltid rätt... ;-)

24 november, 2008  
Anonymous Anonym said...

Jag har anmält dig till Rix Fm:s bloggtävling.
Kram syster

26 november, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home