torsdag, december 25, 2008

Jo så att...

det var första julen utan egen julgran på ... flera år. Det gick bra. Alldeles utmärkt faktiskt, trots min hysteriska panikattack som inledde morgonkvisten denna julaftonsdag. Vi hade en riktigt skön julaftonsdag. Allesammans. Barn var nöjda med julklappar, maten var mycket god, vi var i fas med tiden, ingen var arg eller stressad, det är huvudsaken. Verkligen.

Vi är traditionsbundna. Vi gör som vi brukar göra. Och det funkar fint för oss. Jag gick även ut på krogen. Det brukar jag göra. Nu fick jag träffa tre mycket härliga herrar som jag dessutom fick med mig hem för vin, öl och glögg-dricka. Samt massor av tjuvrökande under fläkten. Nu sanerar jag lägenheten på röklukt och under tiden skriver jag det här. Jag skickade nyss hem dem. Två skulle bo på hotellet som ligger granne med mitt hus och en skulle bo hos sin farmor som ligger ett kvarter härifrån. Inte så långt med andra ord. Det var väldigt kul att se dem igen, det var... FRUKTANSVÄRT länge sen. Det fick bli min julklapp detta år. Att träffa gamla vänner. Det är skönt, inget spel, inget att dölja, inget tjafs.

Nu är klockan enligt min dator 03.47. Dvs jag ska gå och lägga mig. Det får räcka med saneringen. Får vädra mer i senare idag.