måndag, december 15, 2008

Syftet

Syftet med mina lediga dagar var att inte göra något alls. Jag lyckades väldigt bra. Men nu när stunden närmar sig, stunden för vardagen att återinföras, så börjar tankarna rullar igen. Axlarna åker upp, som de satt på två gummisnoddar ungefär. Den lilla coachen på axeln kommer att behövs imorgon. Hela dagen. Det är bara fem arbetsdagar denna vecka och två stycken nästa vecka, sen är jag långledig igen. Jag kommer med all säkerhet kunna stå ut dessa dagar. En annan positiv del i det hela är att jag fortfarande har semesterdagar att ta ut. Nästa gång blir det en Svensson-charter-resa. Vart som helst. Sol är dock ett krav.

Jag vet ju även att jag har ett smaskigt mail att läsa i min inbox i morgonbitti. Jag har funderat och funderat, precis som Professor Balthazar, på vad jag skulle skriva tillbaka. Men allt jag tänkte på ska jag inte skriva. Jag ska kort och gott bara svara ok. Punkt. Slut. Och slut blir det. På alla mina mörka tankar och elände som jag trodde komma skulle. Nu slipper jag dessa ton av tegelstenar på mina axlar. Jag lovar, den dagen när pappren kommer - då ska jag supa mig redlöst full. Även fast det kanske råkar bli en måndag. Eller tisdag. Det får vara vilken jävla dag som helst. Jag ska dricka bubbeldricka tills det rinner ur öronen på mig. Den som vill vara med är välkommen! Jag har redan en flaska av en billigare variant ligger och väntar på mig. Det duger fint åt mig. För firas ska det göras. Frihet!

1 Comments:

Blogger smul said...

gärna, men du får tala om det någon dag i förväg då så jag kan få bakisledigt!

15 december, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home