torsdag, december 04, 2008

Så där ja

En dag kvar. Har städat och gjort sånt där vuxet skit idag. Tråkigt men ändå otroligt renande, både för parkettgolvet, toastolen och mig själv. Få ordning. Plocka undan. Det är skönt. Jag har i alla fall massor av skräp som ska flyttas någon annanstans. Jag vet bara inte var. Vinden förmodligen. Ja så får det bli. Nu ska jag dock ta en promenad till återvinningen. Glasflaskor i mängder och burkar som inte går att panta. Bort ska de. Häck väck.

Ni anar inte vad jag resonerar med mig själv när jag håller på. I huvudet. Jag har långa utläggningar och tänker miljoner med tankar. Ord jag skulle vilja säga men som förmodligen aldrig någonsin kommer över mina läppar. Till vissa vill jag säga elaka saker, till andra vill jag säga snälla saker. Kanske är det synd att allt jag tänker på aldrig kommer att bli sagt. Undrar om jag skulle må bättre om det blir sagt?