torsdag, november 27, 2008

Självförtroende del 2

Det var inte mitt självförtroende jag skrev om i sista inlägget. Det var en annan person, vars självinsikt, självkänsla och självförtroende var som bortblåst. Det är nog reparerat nu. Lite i alla fall. Grejen är den att vi får ju alla arbeta i hela vårt liv med oss själva, men hur lätt är det att förklara för en yngre person som tror att jorden går under med ett brak om denne person sätter ner foten och säger NEJ?! Nå väl, tiden läker alla sår och för var dag som går så växer vi lite som människor.

Jag växer mest i midjemåttet just nu och nej nej nej nej, jag är inte gravid. Jag får den frågan 2-5 gånger i veckan. Om jag ska ha barn snart.... Det ämnet kan jag skriva mer om en annan gång här. Det kan bli en hel roman faktiskt. Mitt midjemått växer på grund av ja, jag tror minsann att det kallas förhållandefet. Det är farligt. Ska försöka göra något åt det. Träffade en leverantör igår som använde sig av soppdiet. Det är inget för mig. Jag får nog lov att försöka hitta på något annat (nej varken korv eller pannkaka). Promenera mera kanske? Köra GI? Nå väl, vi får se vad jag hittar på.


Jag längtar efter min semester…. Vet ej vad jag ska göra men det spelar väl ingen roll? Jag behöver ju inte gå till arbetet på flera dagar. Det ska bli ljuvligt! Jag är sliten, sliten som fan. Faktiskt lite deprimerad. Jag vet inte vad det beror på, för samtidigt mår jag ju ruskigt bra. As we say in English: mixed feelings. Jag tittar efter andra arbeten men det finns få.