torsdag, september 09, 2010

Ensam så in i helvete

Denna vecka har jag varit helt slut. Samt blivit påmind 3 gånger om hur ensam jag är av tre olika personer. Samtliga tre gånger har armarna domnat bort, benen nästan viker sig och tårarna bränt så in i helvete. Jag får svälja och svälja och blinka som fan för att tårarna inte ska börjar rinna. Svider i magen. Vad fan är det för fel på mig? Som inte ens kan klara av en relation? Som inte kan få barn med andra typ nyser och helt plötsligt är de gifta och gravida om vartannat? Vem är jag som inte betyder så särskilt mycket för någon? Jo, jag betyder nog en hel del för många men är inte speciell för någon. Ja ja.. jo jo jag är säkert speciell för min mamma, pappa och min syster MEN det är den speciella speciella jag menar.

Och nej jag är inte ett dugg ensam egentligen. Jag har en tonåring. Mycket älskad sådan. Jag är inte ensam på det viset. Jag är bara... helt enkelt ensam. Och det har tre jävligt, helt oberoende människor, snälla (läs ironi) människor berättat för mig. Det svider. Det är något allvarligt fel på mig.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous smul said...

Älskade vän! Det är svårt med tröst i sådana här lägen. Men i detta samhälle där tvåsamheten är normen blir ENsamheten väldigt tydlig, och ont gör det för den som känner sig utanför normen, i det här fallet du. Jag begriper inte varför du envisas med att bo kvar i hålan där allt utanför heteronormen förpassas som abnormt. Jag tror att det finns en risk att du bara blir kvar där, med tanke på varför du valde att flytta dit igen. Nu kanske det är dags att välja om. Att välja ditt liv och att välja vad du vill och kämpa hårt för att det ska bli så. Du det är inte enkelt men nån kan bara göra sitt bästa. I <3 u. Smul

11 september, 2010  
Blogger Anna said...

Dålig dag Smul. En riktigt dålig dag hade jag. Fast jag är mycket tacksam för dina ord och din förståelse. Det vet du!

Hålan jag bor i är det nog inte så stora fel på. Det är en bra utgångspunkt för att kunna upptäcka resten av världen. Jag jobbar på det.


Puss å kram

12 september, 2010  

Skicka en kommentar

<< Home