söndag, oktober 07, 2007

Mr Stewart

Det var flera år sen jag såg honom sist. Han var äldre nu, inte lika rödhårig. Det var mest grått hår nu. Men RÖSTEN! Rösten är den samma. Det är en röst full av karaktär och karisma. Ägaren av rösten har nog varit med om ett och annat. Den vet mycket om det tuffa livet. Han sitter där, på Drottninggatan. Första gången trodde jag att han var en uteliggare och jag undrade varför i hela helvete han satt där för, med sin röst och sin karaktär. Han borde ju ha ett skivkontrakt och vara ute och turnera - tänkte jag.

Sen fick jag tänka om. Han var inte någon uteliggare. Han är musiker och uppträder även på andra ställen än på gatan. Han har gjort flera plattor och säljer dem så klart.

Han är helt fantastisk.

1 Comments:

Blogger smul said...

Ah så du var där idag du med. Jag tänkte på dig och på han med händerna när jag såg honom på drottninggatan. Vi kunde klivit rakt in i varandra, du och jag alltså :)

07 oktober, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home