torsdag, februari 07, 2008

Jag är tillbaka!

Up and running... lyx.... både telefon och internet. Det är lyxigt. Jag har dock inte varit direkt drabbad då jag har spenderat 4 dagar på ön. Lidingön. Mina gamla "hemtrakter". Efter två dagar kändes det som att jag var med i Big Brother fast mer som i en variant av Fångarna på Fortet. Jag spenderade så mycket tid med 19 andra helt nya människor på en kursgård som såg ut som ett fort att det blev helt galet intensivt. Jag satte mig i bilen sent på den andra kvällen och åkte till centrum, där alla affärer var stängda så klart, bara för att få göra något annat. Tänkte handla lite på Ica men där var det också stängt - så klart. Så det var bara att vända om till fortet och gå till sängs.

Jag är helt slut. Måndagen inleddes med trasig baklucka på bilen, panik. Den var dock inte trasig bara lite småjävlig visade det sig. Försenad som en tok och rusningstrafik i Stockholm en måndagmorgon. Inte någon lyckad kombination. Jag hann dock. Jag hann till och med dricka kaffe och röka en cigg. Det är JIT. JIT är en ny variant på ett begrepp jag använt länge men som jag fått lära mig förkortningen av lite mer ingående under dessa dagar på ön. Ni får gissa vad.

Nå väl, i bilen till storstan började näsan rinna. Och den har inte slutat än. Så jag har haft snor i huvudet, hjärnan, näsan, under näsan, i 5 ton toapapper, papperservetter ... ja allt i pappersväg som går att snyta sig i, på hela huvudkudden och säkert nyste jag ut några liter på någon kursdeltagare också. Jag lyckades med bravaden att smitta säkert 5 - 6 stycken med min fantastiska förkylning på dessa dagar. Jag sade idag att "jag ville ju bara ge dem ett bestående minne av dessa dagar, att de skulle få ta med sig två tjocka kurspärmar och en förkylning hem". De var mycket otacksamma, då de inte ville ha förkylningen med sig hem.

Nu är jag otroligt tacksam att dessa dagar är över, jag har ALDRIG längtat hem så mycket som jag har gjort dessa dagar. Nu är jag hemma. Nätet är som sagt "up and running". Jag är mätt i magen och snart ska jag lägga mig och försöka sammanfatta vad jag skulle ha lärt mig på utbildningen om inte huvudet hade varit så fullt av snor. Just nu kommer jag bara i håg JIT, push, pull, EOQ, någon gammal gubbes matris och lego. Legobitar alltså.

Etiketter: , , , ,